Thursday, November 26, 2009

back for a....

assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..

lama btol x menjenguk ruang bersawang nieh..keadaan yg bz x mengizinkn daku mencoret apa2 kat sini.arghh. xder maknanya nk bermadah. sblm ni rajin ke aku nk citer banyak2 dlm blog nih? kalo ada angin nk bercerita..baru masuk..

kali nih ..xmo kemas atau mencatikkan blog nih. xyah.maleh..yg sbnanrnya. hurm..

arini..tarikh 26 nov 2009..hampir 5 blan aku jdik warga VADS Berhad. Next month..cukupla 6 bln cntract ku abis. Ntah renew..ntah x..tp pedulikah ku.?

Kalo nk tawu...selama keje nih.sometimes, mcm best jek dpt ckp ngan org. Tapi kalo dapat customer yg perasaan pandai n degil tahap kalo masukkan dettol pon x jadik aper. mmg potong mood tol. Mana xnya, aku nieh..mmgla mcm penyabar. tp kalo dlm waktu yg singkat, cpat naik darah jugak. Tapi, dlm masa keje nih. blaja r jugak menahan n cover marah. Tapi..mmg makan ati bab tahap perasaan nih. Tapi mcm biasela. Macamla aku marah jenis lame2. kejap jek. kalo ada yg dpt hiburkan hati aku..aku da ok..cool jek.

Nak tawu jugak tak...kebanyakan hari2 bekerja aku..hati aku slalu kate. xmo g keje r!! maleh nk cakp..haha. tp bler da sampai ...ckp jgk.

tapi tiap2 ari aku pk nk tukar keje..tp nk apply malas. bila ada org pangge interview...memilih..wakaka.. tah haper2 aku. Tapi aku x kisah kalo still stay wif da same company. but.. i want another department. Aku nih memilih.. nk company yg kukuh..supaya aku x tersungkur lak kang. Tapi kalo yg dapat offer best..n still in da same line aku. boley jek. aku terima!

tapi ade ke..?? wat ms nih..da lumrah da fresh grad. keje x bape bnyk choice. kalo yg dpt trus yg berkenenan di hati tu..mmg rezeki la..

Tapi, dlm x suker2 pon aku keje kat sini..aku bersyukur jugak. coz..lpas abis final exam jek dulu. trus aku dpt keje kt sini.kira..x sempatla rasa tittle menganggur. Yeah.. aku bersyukur ke hadrat Ilahi. Ada jugak dwet masuk..xderla aku yg da besar pnjang nih nk mntk kat parents lagik. Lega sket hati mak bapak aku.

Masa convo aritu..tgok muker hepy dorang pon aku da puas ati...yerla..study bertahun2. mcm2 dorang da korban. dwet, perasaan..segalanya. I'm sorry..tp aku da slamat grad n keje. so giliran aku lak tlg drang. Hurm..x sker2 pon keje nih..tolong aku jugk sbnrnye.

Dlm ms yg sama..aku banyak blaja..networking. haha.. dulu aku x ske sbcjt nih. tah mende lecturer membebel kn lecture hall. Tp bler da keje..br aku prasan..networking menarikla...nape aku x pnah perasan kemenarikannya ituhhh..???

bahasa melayu ape yg aku pakai nieh..lantakla..janji bm spm aku bagus! lpas tu blakang kira. Sbnrnya, apa yg aku cari...career mcm mane yg menarik perhatian aku????

Aku still nk ada kt IT line. x kisah start dr bwh pon. tp aku x ske yg kna berdpn cust atau manusia yg marah2 n berlagak bagus! sbb mencabar kesabaranku. Tapi..bkn ke..aku kene blaja nk mghadapi sume tuh..?

Nnnnnn...aku x ske keje yg sama tiap2 ari. Aku ske smthing yg kna mnjawab segala persoalan! pahamkah..apa yg aku mksudkn..kalo x paham xper. aku jek yg memahaminya.

nih da mcm sesi luahkn perasaan lak. xperla...

haa.. ada lagik..

Tahun nih...2009...mmg tahun yg aku x dapat beraya. raya pose pon x...raya aji pon x.
nasib badanla...

Kalo dikira raya pose..1st time...so..aku admit la..da bdk baru..

tp kalo dikira raya haji...da tahun....ke-6 aku x penah beraya ngan family. Sadis bukan? i wsh..nxt year..boleyla..aku berkumpul ngan family.

okla..sampai sini jek coretan hatiku wat ms nih..tgokla plak..biler2 nanti...i cuci sawang kat sini yer...:p

daaa..

Btw, Slamat Hari Raya Aidiladha to allllll....;)

No comments: