Monday, November 24, 2008

akhirnya..

Akhirnya..aku kena berdepan jgk dgn satu2 nya keje yg aku takut dr kecik ... walopon keje nih xderla susah or terlalu menakutkan. Tapi bg aku.keje nih la yg aku xbpe brani. jadi CASHIER..

Cesh..sejak aku 1st time keje part time kat kedai sport lgik aku x ske kalo "dianugerahkan" utk wat keje tu..

tup2..last friday, disebabkan xder org nk jaga kedai. n sume2 org kat kedai tu nk cuti dgn tiba2 ( sbb dorang penat cz xder cuti b4 dis). Bos soh asst. boss ajar aku utk jadi cashier. Neah.. i hav no choice. seriously x leh nk lari. Dia ajar dlm 2-3 minit..then she said...bye2 to me.. leave me alone. utk jadik tokei kedai sementara. walopon kejap..ada gak r 3- 4 jam aku handle sorang.

Aku jz wish x der customer masuk utk x nyusahkan aku. Cesh, truk btol niat aku. Tp, of coz wish aku x menjadik. Coz ada jgk nk msk kedai. For da 1st time aku jadik cashier...

-- Tgn gigil..xtau r cuxtomer tu prasan ke x..
-- Fiil kelam - kabut aku dtg menjengah..
-- pen jatuh, kalkulator jatuh..(Ya Allah..malunye Tuhan jek yg tau)
-- x reti nk duduk

(Perangai aku yg gelabah nihla yg paling aku x ske langsung)

tp aku HEPI..lepas 2 -3 customer dtg..akunye fobia tu..berjaya dikikis. slowly r..

tp.. yg x bestnye.. x menang tgn..akulah cashier, aku la yg nk photostat, akula binding..akula nk layan soalan itu ini..sume dlm ms yg sama..(yg aku takut sbb aku mane khatam sume benda yg ada kt kedai tu lagik..br masuk kot)

So, for da solution..aku try utk susun flow one by one..n make sure aku x luper apa yg aku wat b4 aku entertain new customer.

tp lpas tu, aku trus call my boss soh dtg kedai. tu pon sbb masalah machine.

....> Problem solved

Boss offer aku satu project..hehehe. Tgokla mayb aku akn reconsider n akn cr partner utk tlg aku.

So, moral of da story..kalo ada org tu fobia sesuatu.. bg jek keje tu kat dia..n biar dia setel sengsorang. Konpem dia leh wat..

No comments: